Periodonti Tedavisi Nedir?

Periodontoloji, dişleri çevreleyen dokular diğer adıyla diş etlerinde ve diş köklerini saran kemiklerde meydana gelen hastalıkları ve bu hastalıkların tedavisi ile birebir ilgilenen ana bilim dalı olarak tanımlanmaktadır. Bu alanda doktora eğitimi tamamlamış ve uzmanlığını almış kişilere ise periodontist adı verilir.

Diğer yandan periodontoloji, diş eti hastalıkları ve bunların tedavisi olarak karşımıza çıkar. Diş etinde meydana gelen tüm hastalıkların tedavisi ile periodontoloji ana bilim dalı ilgilenir. Sağlıklı bir diş etine sahip olmak adına önemli başarıla imza atılan bu alanda, diş etlerinde oluşan tüm hastalıklar etkin bir tedavi süreci ile ortadan kaldırılır. Tedavi sonucunda ise her birey ağız ve diş eti sağlığına kavuşarak normal yaşantısına geri döner.

Diş Eti Hastalığının Belirtileri Nelerdir?

Diş eti hastalıklarının ilk ve en önemli belirtisi dişeti kanamasıdır. Sağlıklı dişeti kanamaz. Diş etlerinde şişmeler, kızarmalar oluyorsa, diş etlerinde çekilmeler ve açığa çıkan kök yüzeylerinde oluşan hassasiyet oluşuyorsa, dişeti kenarlarında veya dişler arasında, diş taşlarına bağlı olarak oluşan siyah alanlar görülüyorsa, diş ile dişeti arasından iltihap geliyorsa, dişlerde sallanmalar, uzamalar ve dişler arasında açılmalar oluyorsa, ağızda sürekli bir kötü koku ve kötü tat hissi var ise,geç kalmadan bir dişhekimine muayene olunması gerekir.

Diş temizliğinin ilk amacı plakların, tartarların ve hastalıklı bazı dokuların uzaklaştırılmasıdır. Dolayısıyla zararını bırakın oldukça faydalı bir tedavi metodudur. Daha önceden diştaşları nedeniyle dişetleri çekilmişse, diştaşlarını temizleyince de doğal olarak diş kökleri açığa çıkar. Kişiler diştaşlarını temizletince köklerinin açığa çıktığını zannedebilirler. Aslında onlar önceden kötü ağız bakımı ve diştaşları sebebiyle oluşmuş çekilmelerin sonucudur. Yapılan temizlik işleminin bir sonucu değildir.

Diş Taşı Nedir?

Dişlerin üstünde oluşan sert bir yapı olan diş taşı; tükürük, bakteri, besin artıklarının sertleşerek taşsı bir yapıya dönüşmesi gibi düşünülebilir. Artık besinler bakteri metabolizmasına girer ve sarı renkte diş plağı oluşur.

Temizlenmediği takdirde plaklar birikir ve sertleşerek diş taşlarını oluşturur. Plak birikimi düzenli diş fırçalama ve ağız bakımıyla çözülebilse de diş taşları profesyonel bir bakım olmadan bölgeden uzaklaştırılamayacaktır. 8 ile 48 gün içerisinde oluşan diş taşı gri ya da siyah renkte olabilir.

Diş eti hastalıklarına, film tabakası kalınlığında, dişlerin yüzeyine yapışan ve plak denilen Diş eti hastalıkları ile başa çıkabilmek için plakların, tartarların ve dişeti cebindeki bakterilerin ağız ortamından uzaklaştırılması gerekir. Ultrasonik cihazlarla ya da uygun el aletleriyle yapılan müdaheleler sonucunda bu zararlı oluşumlar çıkarılır. Bu aletler diş minesine kesinlikle zarar vermezler çünkü diş hekimlerince kullanılan profesyonel aletlerdir. Diş taşlarını temizlerken hava, su ve püskürtülen özel bir temizleme tozundan da faydalanılır.

Diş eti iltihaplanması, plak dediğimiz tabakanın diş üzerinde birikmesine izin verilmesi ile başlar. Temizlenmeyen dişlerde oluşan plaklar bakteri üreterek dişetlerinde iltihap oluştururlar. Diş plakları dikkatli ve yeterli fırçalama yapıldığında diş üzerinde birikmeden yok edilebilirler.

Diş eti iltihapları, diş yüzeyine tutunan plağın diş eti seviyesi altına uzanmasıyla yayılır. Genellikle çok yavaş yayılan bu iltihap, diş kemiğinin tahrip olmasıyla birlikte boşluklara neden olur. Yıkıma uğrayan kemik miktarı arttıkça dişler artan oranda sallanmaya başlar. Fark edilmeyen ya da göz ardı edilen bu durum, diş eti çekilmelerine ve köklerin ortaya çıkmasına neden olur.

Sigara dişeti hastalıklarındaki kemik kaybını arttırdığı ve tedavilere geç cevap verilmesine neden olduğu için risk faktörü sayılabilir. Günde 10 adetten fazla sigara içen hastalarda, klinik sonuçlardaki başarı oranının düştüğü görülmektedir.

Diş eti çekilmesi ilk olarak fırçalamada kanamayla kendini gösterir. Dişeti kızarıklıkları, dişetinin şişmesi ve yumuşaması, dişlerde hassasiyet hissi ve ağrı durumlarının görülmesi ile ağız kokusu dişeti çekilmesi belirtileri olarak karşımıza çıkabilir.

Diş eti çekilmesi, ilerlediği ve tedavi edilmediği taktirde, diş eti sınırının belli bir seviyenin altına düşer ve dişleri çevreleyen sert doku tamamen ortadan kalkabilir. Bu durumlarda hastalarımız diş kayıpları yaşayabilirler.

Diş eti tedavi yöntemleri, diş eti çekilmesi rahatsızlığının tedavi süresini etkilemektedir. Diş eti çekilmesi ameliyatı yapıldığında 1 aya kadar tedavi süresiyle karşılaşılabilir. Genel olarak 1 hafta sürede diş eti tedavileri sonuçlanır.

Periodontoloji fiyatları size hangi tedavilerin yapılacağına göre belirleneceğinden tedavi ücreti kişiye göre değişmektedir. Kliniğimizi arayıp randevu aldıktan sonra uzman hekimlerimizin yapacağı muayeneden sonra uygulanacak tedavi sürecine karar verilerek bir tedavi planı oluşturulur ve fiyatlandırması tarafınıza bildirilir.