Şeffaf Plak Tedavisi Nedir?

Dünyada son 15 yıldır, Türkiye’de ise son 3-4 yıldır kullanılan ve her geçen gün daha da popüler bir hale gelen Invisalign (şeffaf plak) tedavileri, ortodontik tel tedavisi ile diş düzeltimi yerine hastanın şeffaf plaklar kullanarak dişlerini düzeltebildiği bir tedavi biçimidir.

Invisalign Şeffaf Plak Tedavisine Nasıl Başlayabilirim?

Tedaviye başlamaya karar verdikten sonra hastanın dişlerinin ölçüsü ya da dijital taraması alınır. Röntgenler ve fotoğraf kayıtları da alındıktan sonra Invisalign’ın merkezine ölçü ise kargo ile, dijital tarama ise internet üzerinden gönderilir. Gönderilen diş kayıtları dijital ortama aktarılır ve tedavi planlaması için bilgisayar programında doktora gönderilir. Dijital ortamda gönderilen diş kayıtlarınız üzerinde konunun uzmanı doktor tarafindan bir tedavi planlaması yapılır. Bu süreç 1-2 hafta zaman alabilir. Onaylanan tedavi planlamaları sonrasında şeffaf plakların üretimine başlanıyor ve kargo süresine bağlı olarak 10 gün gibi bir sürede şeffaf plaklar doktora ulaşır.

Invisalign Şeffaf Plaklar ile Düzeltilen Çapraşıklıklar

Invisalign (şeffaf plaklar) tedavileri seneler içinde basit tedavilerden daha kompleks tedavileri tedavi edecek hale gelmiştir. Sıklıkla aşağıdaki bozuklukların düzeltilmesinde kullanılmaktadır.

• Açık kapanış
  • Derin kapanış
  • Çapraşıklık
  • Dişler arası aralıklar
  • Artmış overjet
  • Sınıf 2 kapanışlar
  • Orta ve hafif şiddette sınıf 3 kapanışlar

Invisalign tedavilerinde her yeni plağa geçişte dişlerde küçük bir baskı olması beklenir. Baskı en çok ilk plak takıldığında olur. Yanak ve dudak içi bölgeninde plaklara alışması birkaç günü bulabilir, ancak alışıldıktan sonra hasta dikkate alınmayacak kadar hafif baskılarla karşılaşabilir. İlk 1-2 gün hasta baskıyı fazla hissederse ağrı kesici alması önerilir.

Invisalign kullanan hastaların şeffaf plak tedavilerinde en sevdiği özelliklerden bir tanesi kolay kullanımıdır. Plakları takma çıkarması kolaydır, keskin köşeleri olmadığı için yumuşak dokuları rahatsız etmez ve neredeyse görünmez olduğu için hasta daha rahat ve güvenle plaklarını kullanmaya devam eder. Plaklar çıkarılabilir olduğundan ağız bakımı daha kolaydır.

Pekiştirme tedavisi uygulanmayan hastalarda düzelen dişler eskiye doğru istenmeyen hareketler gösterebilir. Braketlerle yapılan ortodontik tedavilerde olduğu gibi tedavi sonunda dişlerin arkasına sabit koruyucu tel (retainer) yapılması önerilir. Dişlerinin arkasına sabit koruyucu istemeyen hastaların en son kullandıkları şeffaf plaklarını gece kullanmaları tavsiye edilir.

• Şeffaf plaklar görünmeze yakındır
  • Yemek yerken çıkarılabilir
  • Ağız bakımı yapılırken çıkartılabilir
  • Hasta tedavisinin ne zaman biteceğini daha net bilir
  • Tedaviye başlamadan tedavi bitişinin halini yaklaşık olarak görebilme şansına sahiptir
  • Tel batma, braket kopma gibi problemlerle karşılaşılmaz
  • Yemek yeme kısıtlaması yoktur
  • Doğum günü, mezuniyet, evlilik gibi özel günlerde sosyal hayatınızdan vazgeçmenize gerek kalmaz

Her kliniğin kendine göre belirlediği fiyat listesi mevcuttur. Bu gibi durumlarda işlem öncesinde sağlık merkeziyle iletişime geçerek bilgi almak gerekir.

Güncel ve kesin fiyat bilgisi içinse diş hekimi tarafından muayene edilmek gerekir. Alınan şeffaf plak tedavisi fiyatı ve diş problemi bilgisi doğrultusunda işlemin nerede yapılacağına karar verilir. Şeffaf plak tedavisi fiyatları hakkında bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.